02 декември 2015

Andy Williams - The Exodus song (This land is mine)

И така, пищасан съм от предния пост.
Как можах толкоз антирелигиозни глупости да избълвам, не знам.
Но знам, че мога и още и ще се пържа в ада за това.
Казват, че там било горещо, затуй съм си взел бира за разхлаждане. :)

Преди обещаната песен, ето малко предистория:

Анди Уилямс (3 декември, 1927 - 25 септември, 2012) е известен американски певец. През кариерата си е издал цели 44 албума, 17 от които стават златни, а три - платинени.
Перфектен певец и вокалист, с отлични гласови данни и възможности.
Препоръчвам да слушате песента със слушалки, за да чуете резонанса на гласа с музиката. :)

Долното видео не е оригинален клип на песента.
На пръв поглед една нищо и никаква анимация.
Но ако се загледате по-подробно, ще откриете, че в глобален исторически всичко е много добре изпипано до секундата.
От сътворението на света, че чак до наши дни това уникално видео си е цяла кратка история на човечеството.
Анимацията е така подбрана, че да съвпада с текста и музиката.
Гледайте и се наслаждавайте. Отдолу има и текст, с превод на български.

Сценарий, режисура, дизайн и анимация: Нина Пейли (Nina Paley)
Музика: Ърнест Голд
Текст: Пат Буун
Изпълнява: Анди Уилямс



This land is mine
God gave this land to me
This brave and ancient land
To me

And when the morning sun
Reveals her hills and plains
Then I see a land
Where children can run free

So take my hand
And walk this land with me
And walk this lovely land
With me

Though I am just a man
When you are by my side
With the help of God
I know I can be strong

Though I am just a man
When you are by my side
With the help of God
I know I can be strong

To make this land our home
If I must fight, I will fight
To make this land our own
Until I die, this land is mine


Превод от английски - Аз!

Тази земя е моя,
Бог ми даде тази земя.
Тази дива и древна земя - на мен!

И когато утринното слънце,
огрее хълмовете и равнините ѝ,
виждам земята,
където децата да тичат свободни.

Затуй дай ръка,
и върви през тази земя със мен.
И върви през тази прекрасна земя,
със мен.

Все пак съм само човек,
когато си на моя страна,
С Божията помощ,
знам, че мога да съм силен.

Все пак съм само човек,
когато си на моя страна,
С Божията помощ,
знам, че мога да съм силен.

Да направя тази земя наш дом
Ако трябва да се бия, ще се бия,
Да направя тази земя наша.
Докато не умра - тази земя е моя!



Толкоз.
За по-зарибените и любознателни хорица съм подготвил бонус - пояснение на героите във видеото, по реда на появяването им.

1. Праисторически човек
2. Ханаанци
3. Асирийци
4. Израилтяни
5. Вавилонци
6. Елини (древни гърци) / македонци
7. Македонци / древни гърци
8. Птолемейци
9. Селевкиди
10. Юдейски свещеник
11. Макавеи
12. Римляни
13. Византийци
14. Арабски халифат
15. Кръстоносци
16. Мамелюци
17. Османци
18. Араби
19. Британци
20. Палестици
21. Европейски евреи / ционисти
22. Организация за Освобождение на Палестина / Хамас / Хизбула
23. Съвременни изреаелци
24. Партизани / бойци за свобода

и под №25 се крие Ангелът на Смърта. :)

Да си призная, от гореизброените племена не можах да разпозная няколко във видеото, та ми се наложи да търся информация.
Ей го - всеки ден човек научава по нещо ново.
Нещо, което нито една религия няма да Ви го даде.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Без спам и реклами!
Всички коментари подлеждат на модерация преди да бъдат публикувани!